Köpvillkor
Köp- och leveransvillkor
När du handlar hos oss på HanOHon.se godkänner du våra köpvillkor.
Företagsinformation
HanOHon.se är en del av SMP Solutions AB, Org.nr: 559367-4756. Företagets postadress är Sandstuguvägen 12B, 147 60 Uttran.
Priser
Alla priser som visas på HanOHon.se är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Betalning med Klarna eller Stripe
Betala med Klarna eller med Stripe. Båda betalningsmetoderna är mycket säkra.
Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Stripe.
Kortbetalningar som hanteras av våra partners är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i den kassalösning vi använder.
All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och Stripe är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.
Vad händer när du gjort din beställning
Så fort du gjort din beställning hamnar ordern under status "inväntar betalning". När vi sedan får en bekräftelse från vår samarbetspartners Klarna/Stripe om att betalningen är godkänd hamnar ordern under status "behandlas", du kommer då att få ett email som bekräftar det. Ordern kommer sedan att plockas, packas och skickas till dig.
Leverans
Vi säljer och levererar endast inom Sverige.
Det är fri frakt på beställningar över 499 kronor på HanOHon.se. Leveransen tar vanligtvis 5 arbetsdagar efter det att vi tagit emot och behandlat din betalning. Vid större beställningar eller under högsäsong kan leveranstiden vara något längre.
Det är mycket viktigt att du har fyllt i ditt mobilnummer korrekt så att transportören (vanligtvis Postnord eller Bring) kan kontakta dig för att boka en utkörningstid alt. informera dig om när hemleveransen kommer att ske. Mindre beställningar skickas normalt sett till närmaste utlämningsställe.
Vänligen notera att när du beställer flera produkter i en och samma beställning är det möjligt att leveransdagarna skiljer sig åt. Det gäller även för produkter som levereras i flera paket.
Har du beställt till en ö eller avlägsen del av Sverige?
Vi skickar till öar och avlägsna delar av Sverige, men det finns undantag.
Vi levererar inte till: Alsvik, Ingmarsö, Gällnöby, Nämdö, Runmarö, Stavsudda, Ornö, Drottningskär, Asperö, Källö-knippla, Skärhamn, Furusund.
Skadad produkt / Fel produkt
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart kontrollerar paketet/paketen. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt utlämningsställe alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat. Det är viktigt att du meddelar oss omgående om transportskada.
Alla försändelser kontrolleras noggrant innan det skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.
Vad händer ifall jag inte är hemma vid leverans?
Någon måste ta emot paketet när leveransen kommer och ge sin signatur för att leveransen ska kunna fullföljas. Annars brukar transportören ge information om var ditt paket är och vad du ska göra härnäst. Vanligtvis skickas ordern till närmaste serviceställe/utlämningsställe där du har 14 dagar på dig att hämta den innan den automatiskt returneras till oss.
Ej uthämtad försändelse
Det är ditt ansvar som kund att svara på transportörens (vanligtvis Postnord eller Bring) sms och boka tid för hemkörning alternativt att lösa ut försändelsen på utlämningsstället. Om du inte bokar tid för hemleverans eller inte hämtar ut försändelsen på utlämningsstället, skickas den tillbaka. I dessa fall kommer vi att debitera dig som kund med en administrativ kostnad på 10% av ordervärdet, dock minst 125 kr, samt även en kostnad för returfrakten. OBS! Det är ditt ansvar som kund att fylla i rätt kontaktuppgifter och leveransadress.
Lagersaldo
Lagersaldot uppdateras flera gånger varje dag. Men det kan i alla fall innebära att om lagersaldot på en viss produkt är lågt finns risken att den är slutsåld.
Returpolicy / Ångerrätten
Ångerrätten gäller endast privatpersoner.
Vi på HanOHon.se vill självklart att du ska vara nöjd med ditt köp. Hos HanOHon.se har du ångerrätt i fjorton (14) dagar efter att du erhållit din vara eller en väsentlig del av den. Detta i enlighet med den lagstadgade ångerfristen.
Om du vill avbeställa eller returnera din order måste du informera oss omgående. Det tillkommer en administrativ kostnad på 10% av ordervärdet, dock minst 125 kr. Detta för att täcka alla kringkostnader. Har vi inte möjlighet att avbryta leveransen tillkommer dessutom även en kostnad för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten är det du som kund som betalar för returfrakten. Avgiften för returen är 195 - 295 kr för mindre beställningar och 595 - 1195 kr vid beställningar med större volym och vikt. Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Med säljbart skick menas att du kan öppna förpackningen och titta på produkten, men du kan INTE använda produkten.
Vill du nyttja ångerrätten och skicka tillbaka produkten/produkterna. Detta kan du göra genom att läsa vår returpolicy; klicka här.
Du måste skicka tillbaka produkterna omedelbart efter att du mottagit dem men inte senare än fjorton (14) dagar efter det datum då du meddelat oss om att du ångrat köpet och vill nyttja ångerrätten. I enlighet med retur- och ångerpolicyn ska returen ske i lämplig förpackning. Denna tidsfrist ska anses ha uppfyllts om du skickar produkterna innan tidsfristen går ut.
Ångerrätten gäller från den dag du får dina produkter. Om tidsfristen på fjorton (14) dagar löper ut en helgdag, lördag, söndag, julafton eller nyårsafton så förlängs tidsfristen till följande arbetsdag. Om du har beställt flera produkter på samma inköpsorder, som levereras vid olika tidpunkter, så är tidsfristen på fjorton (14) dagar gällande från det datum du tar emot den sista produkten.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde vid leverans. Du kan heller inte nyttja ångerrätten på produkter som blivit utbytta.
Instruktioner för hur du går tillväga får du av vår kundtjänst. Om varan är felaktig eller felexpedierad står vi alltid för returfrakten. Vänligen kontakta vår kundtjänst angående din önskan om att returnera en produkt, så hjälper vi dig vidare i processen. OBS! Skicka aldrig tillbaka något innan du har haft kontakt med vår kundtjänst.
Vilka är förutsättningarna för att skicka tillbaka en produkt?
Villkor för att en retur ska godkännas:
- Varan ska vara i nyskick och ska inte ha använts.
- Varan ska returneras i en oskadad originalförpackning och med en passande ytterkartong.
- Det är viktigt att du först haft kontakt med vår kundtjänst.
Produkten ska alltid skickas tillbaka i sin originalförpackning på det sätt den har levererats på och i oförändrat skick. Returen behandlas inom 7 till 10 arbetsdagar.
Väljer du att returnera produkter är HanOHon.se inte ansvarig för eventuella förluster av dessa under transporten. Om produkten försvinner under returen förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund för dessa besvär.
Återbetalning
När produkten har returnerats i ett fullgott skick och kommit oss tillhanda återbetalar HanOHon.se dig det belopp som angetts på kvittot inom fjorton (14) dagar. Är det en återbetalning via ångerrätten dras en administrativ summa samt eventuell returfraktkostnad på återbetalningen. Är produkten/produkterna inte i säljbart skick när vi erhåller återköpet görs prisavdrag.
Vid återbetalning görs denna i första hand till det kort som använts för att betala för din beställning. För att säkerställa att en eventuell återbetalning genomförs korrekt kan vi komma att be dig som kund om kompletterande bankuppgifter (IBAN, BIC, kontoinnehavarens namn och bankens namn).
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Läs mer om detta i vår Integritetspolicy, klicka här.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Läs mer om detta i vår Integritetspolicy, klicka här.
Tvist och lagval
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Force majeure
I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför vår kontroll och som HanOHon.se inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, har HanOHon.se rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse är HanOHon.se ej skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.
Ändringar
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.